View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Sesamstraat als opvoeder. Een narratieve analyse van het programma Sesamstraat, in het licht van de sociaal-educatieve doelstellingen.

        Thumbnail
        View/Open
        Bijlagen.pdf (53.04Kb)
        EindscriptieMirjamHut3279197.pdf (109.8Kb)
        Publication date
        2011
        Author
        Hut, M.M.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        In dit onderzoek worden de verschillende manieren waarop de makers sociaal-educatieve doelstellingen vormgeven besproken. De makers maken gebruik van een overkoepelend thema, een eenvoudige narratieve structuur, muziek, herkenbare situaties en emoties, enzovoort. De keuzes van de makers in de vormgeving van de sociaal-educatieve doelstellingen zijn ondermeer te verklaren vanuit de theorieën en bevindingen van Bandura, Piaget en Cooney.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/9763
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo