View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Hedendaags high concept: de Hallmark kerstfilms als een high concept genre

        Thumbnail
        View/Open
        Caroline van Rijthoven - Master Scriptie.pdf (3.071Mb)
        Publication date
        2018
        Author
        Rijthoven, C.A. van
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Hallmark, bestaande uit twee Amerikaanse kabelzenders, zendt elk jaar vele kerstfilms uit. In 2017 groeide het aantal tot 33 kerstfilms. Deze films zijn romantisch, zoet en worden door vele mensen bekeken. De films worden door vele schrijvers, journalisten en ook hier in dit onderzoek gegroepeerd tot een genre. Het Hallmark kerstfilm genre. Daarnaast hebben deze Hallmark films vele kenmerken die rijmen met high concept films. High concept films, volgens de definitie van Justin Wyatt, zijn films die een bepaalde stijl hebben die geïntegreerd kunnen worden met marketing. In dit onderzoek wordt er aangetoond dat de Hallmark kerstfilms een high concept genre zijn. Dit wordt gedaan door een neoformalistische analyse uit te voeren op drie van de 33 Hallmark kerstfilms uit 2017. Er is gebleken in de analyse dat de kerstfilms erg steunen op de klassieke Hollywood manier van verhaal vertellen. Daarbij is kerst het verkoopbaar concept van de films dat is ingebouwd in het genre.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/30971
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo