Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorCopier, L.T.
dc.contributor.authorRijthoven, C.A. van
dc.date.accessioned2018-09-04T17:01:15Z
dc.date.available2018-09-04T17:01:15Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/30971
dc.description.abstractHallmark, bestaande uit twee Amerikaanse kabelzenders, zendt elk jaar vele kerstfilms uit. In 2017 groeide het aantal tot 33 kerstfilms. Deze films zijn romantisch, zoet en worden door vele mensen bekeken. De films worden door vele schrijvers, journalisten en ook hier in dit onderzoek gegroepeerd tot een genre. Het Hallmark kerstfilm genre. Daarnaast hebben deze Hallmark films vele kenmerken die rijmen met high concept films. High concept films, volgens de definitie van Justin Wyatt, zijn films die een bepaalde stijl hebben die geïntegreerd kunnen worden met marketing. In dit onderzoek wordt er aangetoond dat de Hallmark kerstfilms een high concept genre zijn. Dit wordt gedaan door een neoformalistische analyse uit te voeren op drie van de 33 Hallmark kerstfilms uit 2017. Er is gebleken in de analyse dat de kerstfilms erg steunen op de klassieke Hollywood manier van verhaal vertellen. Daarbij is kerst het verkoopbaar concept van de films dat is ingebouwd in het genre.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent3220547
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleHedendaags high concept: de Hallmark kerstfilms als een high concept genre
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsHigh concept, genre, televisiefilm, neoformalisme, Hallmark, kerstfilm
dc.subject.courseuuFilm- en Televisiewetenschap


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record