View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        "Verzwakken hyperteksten de mate van immersie bij studenten die veel papieren boeken lezen?"

        Thumbnail
        View/Open
        SCRIPTE_EINDVERSIE_AF_Susan_Hemati_4203909.docx (105.0Kb)
        Publication date
        2016
        Author
        Hemati, S.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Dit onderzoek is een replicatie van het onderzoek van Bakker (2015) om validiteitsbedreigende factoren te ondervangen. Het doel van het onderzoek was om te kijken of hyperlinks een effect hadden op de deelprocessen van de immersie en waardering bij studenten die veel gedrukte boeken lezen. Eerder onderzoek van Tveit en Mangen (2014) laat bijvoorbeeld zien dat middelbare scholieren die zelf aangeven dat ze veel lezen een preferentie hebben voor gedrukte boeken. Uit de resultaten bleek dat er geen significant effect was van de hyperlinks op de deelprocessen van de immersie en de waardering. Dit komt niet overeen met de resultaten uit het onderzoek van Bakker (2015) en zou mogelijk kunnen betekenen dat goede lezers de hyperlinks niet als storend ervaren. Vervolgonderzoek zou kunnen kijken naar het effect van hyperlinks wanneer participanten een heel boek moeten lezen, omdat in dit onderzoek een hoofdstuk uit een boek is gelezen.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/24349
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo