Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorHakemulder, Frank
dc.contributor.advisorde Jong, Nivja
dc.contributor.authorHemati, S.
dc.date.accessioned2016-09-19T17:00:41Z
dc.date.available2016-09-19T17:00:41Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/24349
dc.description.abstractDit onderzoek is een replicatie van het onderzoek van Bakker (2015) om validiteitsbedreigende factoren te ondervangen. Het doel van het onderzoek was om te kijken of hyperlinks een effect hadden op de deelprocessen van de immersie en waardering bij studenten die veel gedrukte boeken lezen. Eerder onderzoek van Tveit en Mangen (2014) laat bijvoorbeeld zien dat middelbare scholieren die zelf aangeven dat ze veel lezen een preferentie hebben voor gedrukte boeken. Uit de resultaten bleek dat er geen significant effect was van de hyperlinks op de deelprocessen van de immersie en de waardering. Dit komt niet overeen met de resultaten uit het onderzoek van Bakker (2015) en zou mogelijk kunnen betekenen dat goede lezers de hyperlinks niet als storend ervaren. Vervolgonderzoek zou kunnen kijken naar het effect van hyperlinks wanneer participanten een heel boek moeten lezen, omdat in dit onderzoek een hoofdstuk uit een boek is gelezen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent107611
dc.format.mimetypeapplication/zip
dc.language.isonl
dc.title"Verzwakken hyperteksten de mate van immersie bij studenten die veel papieren boeken lezen?"
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordshyperlinks, immersion, hypertext, hyperfiction
dc.subject.courseuuCommunicatie- en informatiewetenschappen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record