View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Het verband tussen denkstijl, werkgeheugenvaardigheden en woordenschat

        Thumbnail
        View/Open
        Masterthesis Kamer, MAG-3699617.pdf (300.4Kb)
        Publication date
        2016
        Author
        Kamer, M.A.G.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Tot op heden is wetenschappelijk bewijs voor het concept beelddenken schaars terwijl scholen in de praktijk steeds meer met het begrip te maken krijgen. De huidige manier van voornamelijk verbaal onderwijs kan zorgen voor een relatief nadeel voor de visueel lerende leerlingen ten opzichte van hun verbaal lerende medeleerlingen. Dit onderzoek wil een mogelijk verband tussen denkstijl, werkgeheugenvaardigheden en woordenschat nagaan. 96 Nederlandse basisschoolleerlingen (M= 11.27, SD = .72) hebben woordenschattesten, de MijnDenkstijl test en werkgeheugentesten gemaakt. Uit de resultaten bleek echter dat geen bewijs kan worden geleverd voor een mogelijk verband tussen de drie aspecten. Mogelijke verklaringen kunnen worden gevonden in de complexiteit van de woordenschatontwikkeling en het situationele aspect binnen een leerstijl.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/22227
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo