Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBeek, J. van de
dc.contributor.authorKamer, M.A.G.
dc.date.accessioned2016-04-29T17:00:27Z
dc.date.available2016-04-29T17:00:27Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/22227
dc.description.abstractTot op heden is wetenschappelijk bewijs voor het concept beelddenken schaars terwijl scholen in de praktijk steeds meer met het begrip te maken krijgen. De huidige manier van voornamelijk verbaal onderwijs kan zorgen voor een relatief nadeel voor de visueel lerende leerlingen ten opzichte van hun verbaal lerende medeleerlingen. Dit onderzoek wil een mogelijk verband tussen denkstijl, werkgeheugenvaardigheden en woordenschat nagaan. 96 Nederlandse basisschoolleerlingen (M= 11.27, SD = .72) hebben woordenschattesten, de MijnDenkstijl test en werkgeheugentesten gemaakt. Uit de resultaten bleek echter dat geen bewijs kan worden geleverd voor een mogelijk verband tussen de drie aspecten. Mogelijke verklaringen kunnen worden gevonden in de complexiteit van de woordenschatontwikkeling en het situationele aspect binnen een leerstijl.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent307671
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleHet verband tussen denkstijl, werkgeheugenvaardigheden en woordenschat
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsbeelddenken; begripsdenken; denkstijl; werkgeheugenvaardigheden; woordenschat; visueel- ruimtelijke leerstijl; verbale leerstijl.
dc.subject.courseuuOrthopedagogiek


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record