View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Invloed van Motivatie op de Effectiviteit van ‘The Number Sense Game’

        Thumbnail
        View/Open
        Masterthesis Doorn, Lvan-3585573.pdf (469.0Kb)
        Doorn, Lvan-3585573 form.doc (43Kb)
        Publication date
        2015
        Author
        Doorn, L. van
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        In dit onderzoek is gekeken naar het effect van een computergame, gericht op het trainen van mappingvaardigheden en algemene voorbereidende rekenvaardigheid bij kleuters in groep 2. Hierbij is de invloed van motivatie meegenomen. Het onderzoek is uitgevoerd onder 90 kinderen uit groep 2 uit het reguliere basisonderwijs. Eerst heeft een voormeting plaatsgevonden, vervolgens is vier weken de training ingezet, daarna is een nameting gedaan. Tijdens de voor- en nameting zijn onderdelen van de Utrechtse Getalbegrip Toets (UGT-R) en de taken Vergelijken en Lijnen afgenomen. Onder de ouders werd een motivatie vragenlijst afgenomen. Uit de resultaten blijkt dat de training een positief effect heeft gehad op de voorbereidende rekenvaardigheid. Er werd echter geen directe invloed gevonden op de mappingvaardigheden. Eén factor van de motivatie vragenlijst, Social Dependence, bleek negatief gecorreleerd met de vooruitgang op de UGT-R en positief gecorreleerd met de vooruitgang op Lijnen 1-100.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/20370
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo