View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Spellen: Spelend Beter? Een effectieve spelling interventie ten behoeve van de verbetering van de spellingresultaten op basisschool Hof ter Weide te Utrecht

        Thumbnail
        View/Open
        Bachelorthesis Brom, van den 3628760 Leeuwen, van 3629376.pdf (1.959Mb)
        Publication date
        2015
        Author
        Brom, H. van den
        Leeuwen, L. van
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Uit de huidige spellingresultaten blijkt dat basisschool Hof ter Weide al enkele jaren onder het landelijk gemiddelde scoort. De vraag van de school is om de spellingresultaten te verbeteren. In dit onderzoek is een passende spellinginterventie ingezet in groep 4, om de resultaten te verbeteren. De interventie bestond uit het Cover, Copy en Compare-model (CCC-model), peer-tutoring en stellen. De interventie werd gedurende zes weken uitgevoerd bij de experimentele groep 4. De controlegroep 4 kreeg geen interventie. Uit de resultaten bleek dat de experimentele groep geen significant verschil aantoonde in de spellingresultaten ten opzichte van de controlegroep.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/19957
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo