Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorPhielix, C.
dc.contributor.advisorJaspers, M.
dc.contributor.authorBrom, H. van den
dc.contributor.authorLeeuwen, L. van
dc.date.accessioned2015-05-01T17:03:03Z
dc.date.available2015-05-01T17:03:03Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/19957
dc.description.abstractUit de huidige spellingresultaten blijkt dat basisschool Hof ter Weide al enkele jaren onder het landelijk gemiddelde scoort. De vraag van de school is om de spellingresultaten te verbeteren. In dit onderzoek is een passende spellinginterventie ingezet in groep 4, om de resultaten te verbeteren. De interventie bestond uit het Cover, Copy en Compare-model (CCC-model), peer-tutoring en stellen. De interventie werd gedurende zes weken uitgevoerd bij de experimentele groep 4. De controlegroep 4 kreeg geen interventie. Uit de resultaten bleek dat de experimentele groep geen significant verschil aantoonde in de spellingresultaten ten opzichte van de controlegroep.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent2054214
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleSpellen: Spelend Beter? Een effectieve spelling interventie ten behoeve van de verbetering van de spellingresultaten op basisschool Hof ter Weide te Utrecht
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsSpellen; Spelling; Interventie; Spellinginterventie; Cover, Copy en Compare-model; Peer-tutoring; Stellen.
dc.subject.courseuuAcademische lerarenopleiding primair onderwijs


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record