View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        “Schöne Grüsse aus der Mauerstadt!”

        Thumbnail
        View/Open
        Groot Lindsey- Groot, L. D_Redacted.pdf (7.801Mb)
        Publication date
        2014
        Author
        Groot, L.D.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Vijfentwintig jaar na de val van de Berlijnse muur, is het betonnen litteken van de Koude Oorlog gecommodificeerd tot een toeristische attractie. Ritjes in Trabantjes, afgebrokkelde stukjes muur en acteurs bij Checkpoint Charlie nemen toeristische bezoekers mee terug in de tijd. Daarbij is ‘authenticiteit’ een zeer geliefde marketingterm. Vragen die daarbij gesteld kunnen worden, zijn: wat is precies authenticiteit? En in hoeverre kan iets nog authentiek zijn op het moment dat het wordt verkocht aan toeristen? Kortom, deze thesis gaat in op de relatie tussen de commodificatie en de authenticiteit van de Berlijnse muur, 25 jaar na de val.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/18009
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo