Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorKlep, Katrien
dc.contributor.advisorScholtens, Rutger-Jan
dc.contributor.authorGroot, L.D.
dc.date.accessioned2014-09-04T17:00:48Z
dc.date.available2014-09-04T17:00:48Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/18009
dc.description.abstractVijfentwintig jaar na de val van de Berlijnse muur, is het betonnen litteken van de Koude Oorlog gecommodificeerd tot een toeristische attractie. Ritjes in Trabantjes, afgebrokkelde stukjes muur en acteurs bij Checkpoint Charlie nemen toeristische bezoekers mee terug in de tijd. Daarbij is ‘authenticiteit’ een zeer geliefde marketingterm. Vragen die daarbij gesteld kunnen worden, zijn: wat is precies authenticiteit? En in hoeverre kan iets nog authentiek zijn op het moment dat het wordt verkocht aan toeristen? Kortom, deze thesis gaat in op de relatie tussen de commodificatie en de authenticiteit van de Berlijnse muur, 25 jaar na de val.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent8227992
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.title“Schöne Grüsse aus der Mauerstadt!”
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsAntropologie, Multiculturalisme, Commodificatie, Authenticiteit, memory, Toerisme, Berlijn.
dc.subject.courseuuMulticulturalisme in vergelijkend perspectief


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record