View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Het verschil in engagement en interactiviteit bij gebruik van clickers op de basisschool

        Thumbnail
        View/Open
        Michiel Fleerkate (3372502) - Het verschil in engagement en interactiviteit bij gebruik van clickers op de basisschool.pdf (772.9Kb)
        Publication date
        2013
        Author
        Fleerkate, M.W.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Clickers worden in het hoger onderwijs al een aantal jaar gebruikt om meer interactiviteit en engagement te brengen in de colleges. Om te onderzoeken of clickers op een lager niveau en in een kleinere groep hetzelfde effect heeft, is de invloed van clickers op de interactiviteit en de emotionele en de gedragsmatige engagement gemeten in single case experiment van 26 leerlingen uit groep 6 op een basisschool. Er zijn vier lessen gegeven, waarvan twee lessen met clickers. Uit een repeated measures test blijkt dat het gebruik van clickers emotionele en gedragsmatige engagement beïnvloedt en dat het gebruik interactiviteit deels beïnvloedt. Clickers hebben dus invloed binnen deze basisschool. In vervolgonderzoek zou leerwinst en de invloed van andere basisscholen en leerkrachten kunnen worden
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/12724
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo