Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorJanssen, J.J.H.M.
dc.contributor.authorFleerkate, M.W.
dc.date.accessioned2013-03-06T18:01:01Z
dc.date.available2013-03-06
dc.date.available2013-03-06T18:01:01Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/12724
dc.description.abstractClickers worden in het hoger onderwijs al een aantal jaar gebruikt om meer interactiviteit en engagement te brengen in de colleges. Om te onderzoeken of clickers op een lager niveau en in een kleinere groep hetzelfde effect heeft, is de invloed van clickers op de interactiviteit en de emotionele en de gedragsmatige engagement gemeten in single case experiment van 26 leerlingen uit groep 6 op een basisschool. Er zijn vier lessen gegeven, waarvan twee lessen met clickers. Uit een repeated measures test blijkt dat het gebruik van clickers emotionele en gedragsmatige engagement beïnvloedt en dat het gebruik interactiviteit deels beïnvloedt. Clickers hebben dus invloed binnen deze basisschool. In vervolgonderzoek zou leerwinst en de invloed van andere basisscholen en leerkrachten kunnen worden
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent791455 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleHet verschil in engagement en interactiviteit bij gebruik van clickers op de basisschool
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsclicker
dc.subject.keywordsiPad
dc.subject.keywordsemotionele engagement
dc.subject.keywordsgedragsmatige engagement
dc.subject.keywordsengagement
dc.subject.keywordsinteractie
dc.subject.keywordsinteractiviteit
dc.subject.keywordsstudent respons system
dc.subject.courseuuOnderwijskundig ontwerp en advisering


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record