View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Begrip en duiding van vakoverstijgende biochemische concepten: het belang van scheikunde bij bovenbouwleerlingen biologie

        Thumbnail
        View/Open
        Begrip en duiding van vakoverstijgende biochemische concepten - het belang van scheikunde bij bovenbouwleerlingen biologie (Peters, J. & Abma, J. 2012).docx (259.3Kb)
        Begrip en duiding van vakoverstijgende biochemische concepten - het belang van scheikunde bij bovenbouwleerlingen biologie (Peters, J. & Abma, J. 2012).pdf (457.5Kb)
        Publication date
        2012
        Author
        Peters, J.
        Abma, J.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Door de Tweede Fase kiezen leerlingen in de bovenbouw naast een profiel ook enkele keuzevakken. Op deze manier kunnen leerlingen biologie als keuzevak kiezen in een niet-natuurwetenschappelijk profiel. De door ons veronderstelde ondersteuning die biologieleerlingen zouden hebben van het vak scheikunde zal dan ontbreken, waardoor bepaalde biochemische concepten (die op het grensvlak van de twee vakken liggen) op een andere manier aangeboden worden. Leerlingen zouden deze concepten hierdoor anders kunnen benaderen (duiden) en wellicht zelfs minder goed begrijpen. In dit onderzoek hebben biologieleerlingen van meerdere scholen vragenlijsten ingevuld, die onder andere kennis en duiding van enkele biochemische concepten toetsten. Door deze uitkomsten te koppelen aan hun vakkenpakket, laat dit onderzoek zien dat leerlingen met scheikunde de biochemische concepten beter beheersen en daarmee beter zijn in dit onderdeel van de biologie.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/10210
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo