Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorKranenburg, F.A.N.
dc.contributor.authorPeters, J.
dc.contributor.authorAbma, J.
dc.date.accessioned2012-03-21T18:01:09Z
dc.date.available2012-03-21
dc.date.available2012-03-21T18:01:09Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/10210
dc.description.abstractDoor de Tweede Fase kiezen leerlingen in de bovenbouw naast een profiel ook enkele keuzevakken. Op deze manier kunnen leerlingen biologie als keuzevak kiezen in een niet-natuurwetenschappelijk profiel. De door ons veronderstelde ondersteuning die biologieleerlingen zouden hebben van het vak scheikunde zal dan ontbreken, waardoor bepaalde biochemische concepten (die op het grensvlak van de twee vakken liggen) op een andere manier aangeboden worden. Leerlingen zouden deze concepten hierdoor anders kunnen benaderen (duiden) en wellicht zelfs minder goed begrijpen. In dit onderzoek hebben biologieleerlingen van meerdere scholen vragenlijsten ingevuld, die onder andere kennis en duiding van enkele biochemische concepten toetsten. Door deze uitkomsten te koppelen aan hun vakkenpakket, laat dit onderzoek zien dat leerlingen met scheikunde de biochemische concepten beter beheersen en daarmee beter zijn in dit onderdeel van de biologie.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent265543 bytes
dc.format.extent468506 bytes
dc.format.mimetypeapplication/msword
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleBegrip en duiding van vakoverstijgende biochemische concepten: het belang van scheikunde bij bovenbouwleerlingen biologie
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsbiologie, scheikunde, biochemische concepten, duiding, vakoverstijgend, interdisciplinair, voortgezet onderwijs
dc.subject.courseuuLeraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Biologie


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record