View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Waarom doen we practicum in het bètaonderwijs?

        Thumbnail
        View/Open
        PGO Floor_Anouk_Marleen_def.pdf (196.1Kb)
        Publication date
        2012
        Author
        Jonker, M.M.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        De bètavakken en practicum doen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden in het VO. Welzel et al (1998) en Seré et al (1996-1998) onderscheidt 5 motieven voor practicum. Koppelen van de theorielessen aan de praktijk, leren van onderzoeksvaardigheden, wetenschappelijk denken, vergroten van motivatie en als evaluatiemiddel. Hier is onderzocht wat de motivatie voor leerlingen en docenten is om practicum te doen in de bovenbouw van het VWO. Uit Welzel et al (1998) komt naar voren dat docenten in 9 Europese landen de link tussen theorie en praktijk het belangrijkste vinden. Vier van de vijf genoemde motieven zijn hier onderzocht. Uit het onderzoek komt naar voren dat leerlingen en docenten de genoemde doelstellingen van het practicum herkennen. Zij waarderen het leren van experimentele vaardigheden het hoogst. Daarin is dit onderzoek in lijn met het onderzoek van Van der Berg en Buning (1994)
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/9982
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo