View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Beginnend docenten tijdens een onderwijsleergesprek

        Thumbnail
        View/Open
        PGO 26jan2012_definitief_Het onderwijsleergesprek bij beginnende docenten.pdf (192.9Kb)
        Publication date
        2012
        Author
        Veen, D.L. van der
        Biesen, G. van der
        Visser, T. de
        Weeda, J.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Het onderwijsleergesprek is een werkvorm die veel docenten toepassen tijdens hun les. Door middel van het stellen van gerichte vragen probeert de docent een leerling of groep leerlingen naar het juiste inzicht te sturen. Het blijkt voor beginnende docenten nog een hele kunst om dit goed uit te voeren. Dit onderzoek vergelijkt de interventies van beginnend docenten met interventies die in de literatuur als wenselijk worden omschreven. Wat doen beginnend docenten goed en waar liggen de valkuilen?
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/9966
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo