View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Adaptief gamen door goed game design

        Thumbnail
        View/Open
        Adaptief gamen door goed game design - Tessa Hastjarjanto.pdf (831.1Kb)
        Publication date
        2012
        Author
        Hastjarjanto, T.E.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Nu de serious games steeds meer in het primaire onderwijs gebruikt worden, letten de onderwijsinstanties ook op het leerrendement van de games. Om het leerrendement hoog te houden, moet de game geschikt zijn voor iedere leerling. Een van de manieren om dit te bereiken is adaptief gamen. In het eerste deel worden punten besproken hoe gamedesign een speler kan uitsluiten en welke verandering de doelgroep kan vergroten. In het tweede deel van dit onderzoek wordt het gamedesign van twee serious games, Rekentuin en Muiswerk geanalyseerd op adaptief gamen. Beide games beweren een adaptieve game te zijn, waarbij de uitdagingen aangepast worden aan het niveau van de speler. Het adaptieve aspect van de twee games verschillen en kunnen nog verbeterd worden door de artificiële intelligentie verder te ontwikkelen met behulp van dynamic scripting of evolutionair programmeren.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/9853
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo