View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Buitenspelen op een Interactief Schoolplein Een Explorerend Evaluatieonderzoek naar het Gebruik en de Ervaring van Playground in One Day door Bovenbouwleerlingen van de Openbare Dalton Basisschool Europa in Enschede.

        Thumbnail
        View/Open
        Bachelorthesis Booy, CCJde-6901166 en Ketelaar, L-6885195.pdf (641.3Kb)
        Publication date
        2020
        Author
        Booy, C.C.J. de
        Ketelaar, L.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        In dit kwalitatief explorerend evaluatieonderzoek werd met behulp van digitale vragenlijsten en interviews inzicht verkregen in het gebruik en ervaring van bovenbouwleerlingen en leerkrachten rondom het door Yalp vernieuwde interactieve Krajicek Plaza, naastgelegen de openbare Dalton basisschool Europa. Het schoolplein is een belangrijke setting voor het verkrijgen van fysieke en sociale activiteiten van kinderen. De vragenlijst werd digitaal afgenomen bij veertien leerlingen uit de bovenbouw. Vervolgens zijn bij vier leerkrachten, de directeur en twee leerlingen open interviews afgenomen. Data zijn voornamelijk kwalitatief geanalyseerd. Het vernieuwde openbare plein wordt door diverse doelgroepen gebruikt, door bovenbouwleerlingen voornamelijk tijdens schooltijd. Hierbij bleken de interactieve speeltoestellen van Yalp geen externe stimulus te zijn voor meer buiten speelgedrag van bovenbouwleerlingen. Zij hebben voornamelijk de behoefte aan samenspel en samen bewegen op een spannende/uitdagende manier. Ook is geconcludeerd dat leerkrachten het plein meer willen inzetten voor educatieve doeleinden. Vervolgonderzoek is nodig om een breder beeld over een langere periode te krijgen van het ervaren gebruik van de gehele school door middenen onderbouwleerlingen ook te betrekken. Kernwoorden: buitenspelen, Playground in One Day, bovenbouwleerlingen, leerkrachten, interactief
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/981
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo