View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Passen de leerprestaties? Een onderzoek naar de vraag hoe docenten in het basisonderwijs omgaan met de spanning tussen Passend Onderwijs en het verhogen van de leerprestaties.

        Thumbnail
        View/Open
        Scriptie E.J. Roza 3064751 - Passen de leerprestaties.pdf (1.207Mb)
        Publication date
        2011
        Author
        Roza, E.J.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Dit onderzoek richt zich op de vraag hoe uitvoerende ambtenaren omgaan met de spanning tussen twee beleidsdoelstellingen. Meer specifiek: hoe basisschool leerkrachten omgaan met de spanning tussen het geven van passend onderwijs en het tegelijkertijd verhogen van de leerprestaties. Leerkrachten worden in dit onderzoek beschouwd als street-level bureaucrats. Dit onderzoek is gedaan aan de hand van semi-gestructureerde interviews. Geconcludeerd kan worden dat de resultaten van het onderzoek begrepen kunnen worden aan de hand van street-level bureacracy theorie.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/9466
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo