Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorSteenman, S.C
dc.contributor.authorRoza, E.J.
dc.date.accessioned2011-11-11T18:01:27Z
dc.date.available2011-11-11
dc.date.available2011-11-11T18:01:27Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/9466
dc.description.abstractDit onderzoek richt zich op de vraag hoe uitvoerende ambtenaren omgaan met de spanning tussen twee beleidsdoelstellingen. Meer specifiek: hoe basisschool leerkrachten omgaan met de spanning tussen het geven van passend onderwijs en het tegelijkertijd verhogen van de leerprestaties. Leerkrachten worden in dit onderzoek beschouwd als street-level bureaucrats. Dit onderzoek is gedaan aan de hand van semi-gestructureerde interviews. Geconcludeerd kan worden dat de resultaten van het onderzoek begrepen kunnen worden aan de hand van street-level bureacracy theorie.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1266227 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titlePassen de leerprestaties? Een onderzoek naar de vraag hoe docenten in het basisonderwijs omgaan met de spanning tussen Passend Onderwijs en het verhogen van de leerprestaties.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsbasisonderwijs
dc.subject.keywordsleerkrachten
dc.subject.keywordsstreet-level bureaucracy
dc.subject.keywordspassend onderwijs, leerprestaties
dc.subject.keywordsspanning
dc.subject.courseuuBestuur en Beleid


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record