dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Steenman, S.C | |
dc.contributor.author | Roza, E.J. | |
dc.date.accessioned | 2011-11-11T18:01:27Z | |
dc.date.available | 2011-11-11 | |
dc.date.available | 2011-11-11T18:01:27Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/9466 | |
dc.description.abstract | Dit onderzoek richt zich op de vraag hoe uitvoerende ambtenaren omgaan met de spanning tussen twee beleidsdoelstellingen. Meer specifiek: hoe basisschool leerkrachten omgaan met de spanning tussen het geven van passend onderwijs en het tegelijkertijd verhogen van de leerprestaties. Leerkrachten worden in dit onderzoek beschouwd als street-level bureaucrats. Dit onderzoek is gedaan aan de hand van semi-gestructureerde interviews. Geconcludeerd kan worden dat de resultaten van het onderzoek begrepen kunnen worden aan de hand van street-level bureacracy theorie. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 1266227 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Passen de leerprestaties? Een onderzoek naar de vraag hoe docenten in het basisonderwijs omgaan met de spanning tussen Passend Onderwijs en het verhogen van de leerprestaties. | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | basisonderwijs | |
dc.subject.keywords | leerkrachten | |
dc.subject.keywords | street-level bureaucracy | |
dc.subject.keywords | passend onderwijs, leerprestaties | |
dc.subject.keywords | spanning | |
dc.subject.courseuu | Bestuur en Beleid | |