View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Het kind ontwikkelt vanzelf, of niet?

        Thumbnail
        View/Open
        Bachelorthesis Kedde, M-3339467 en Leung, KL-3339521 en Overeem, AM-3339777 en Reisen, KS van-3372464.pdf (153.1Kb)
        Publication date
        2011
        Author
        Kedde, M.
        Leung, K.L.
        Overeem, A.M.
        Reisen, K.S. van
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Het doel van dit onderzoek is nagaan of het geringe effect van stimuleringsprogramma’sverklaard kan worden door een beperkte invloed van stimulering op de ontwikkeling van peuters. Dit wordt gedaan aan de hand van een crosssectioneel correlationeel onderzoek. De onderzoeksvraag die centraal staat is: Is er een verband tussen stimulering door ouders en op de cognitieve, motorische, sociale en taalontwikkeling van hun peuter. Om dit te meten worden de vragenlijsten CECPAQ en ASQ voorgelegd aan ouders met peuters tussen de 2 en 4 jaar (n=79). Op geen van de domeinen is een significant verband gevonden tussen stimulering door ouders en de ontwikkeling van hun peuter. Het geringe effect van stimuleringsprogramma’s zou verklaard kunnen worden door een beperkte invloed van stimulering van ouders op ontwikkeling van kinderen.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/9348
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo