Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBaar, A. van
dc.contributor.authorKedde, M.
dc.contributor.authorLeung, K.L.
dc.contributor.authorOvereem, A.M.
dc.contributor.authorReisen, K.S. van
dc.date.accessioned2011-10-21T17:00:32Z
dc.date.available2011-10-21
dc.date.available2011-10-21T17:00:32Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/9348
dc.description.abstractHet doel van dit onderzoek is nagaan of het geringe effect van stimuleringsprogramma’sverklaard kan worden door een beperkte invloed van stimulering op de ontwikkeling van peuters. Dit wordt gedaan aan de hand van een crosssectioneel correlationeel onderzoek. De onderzoeksvraag die centraal staat is: Is er een verband tussen stimulering door ouders en op de cognitieve, motorische, sociale en taalontwikkeling van hun peuter. Om dit te meten worden de vragenlijsten CECPAQ en ASQ voorgelegd aan ouders met peuters tussen de 2 en 4 jaar (n=79). Op geen van de domeinen is een significant verband gevonden tussen stimulering door ouders en de ontwikkeling van hun peuter. Het geringe effect van stimuleringsprogramma’s zou verklaard kunnen worden door een beperkte invloed van stimulering van ouders op ontwikkeling van kinderen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent156824 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleHet kind ontwikkelt vanzelf, of niet?
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsStimulering
dc.subject.keywordscognitieve ontwikkeling
dc.subject.keywordsmotorische ontwikkeling
dc.subject.keywordssociale ontwikkeling
dc.subject.keywordstaalontwikkeling
dc.subject.keywordspeuter
dc.subject.courseuuPedagogische Wetenschappen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record