View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        De Meldkamer met de Toekomst, welke essentiële elementen mogen niet ontbreken binnen een telefonisch triage systeem voor de Meldkamer Ambulancezorg.

        Thumbnail
        View/Open
        13092011 Afstudeeronderzoek telefonische triage triage Hans van Buren.pdf (258.0Kb)
        Bijlage 3 vragenlijst Onderzoek telefonische triage Hans van Buren.pdf (106.1Kb)
        Publication date
        2011
        Author
        Buren, J.I. van
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Inleiding Jaarlijks stijgt het aantal aanvragen voor Ambulancezorg binnen bij de MKA. Door deze groei zal er effectiever getrieerd moeten worden. Doel Inzicht verkrijgen in de huidige telefonische triage op de MKA. Onderzoek naar de eisen en behoeften in een telefonische triage systeem, van professionals die werkzaam zijn bij een MKA. Daarbij draagt dit onderzoek bij aan een wetenschappelijke onderbouwing voor een keuze of ontwikkeling van een telefonisch triage systeem, welke het best passend is voor de Nederlandse Meldkamers voor Ambulancezorg. Onderzoeksvraag Welke eisen en behoeften stellen belanghebbenden, die werkzaam zijn bij een Meldkamer Ambulancezorg, aan het telefonische triage systeem voor de Meldkamer Ambulancezorg. Methode De opzet van het onderzoek is mixed methods. Een kwalitatieve inventarisatie is uitgevoerd door middel van interviews. De uitkomsten zijn verwerkt in een vragenlijst, waaruit kwantitatieve data kwam. Resultaten De centralisten (65,5%) zijn tevreden over de huidige gehanteerde methode van telefonische triage op de Meldkamer Ambulancezorg. De leidinggevenden (13,0%) en MMA’s (10,0%) zijn minder tevreden. De belangrijkste voorwaarde voor een goed systeem is volgens de centralisten (91,2%) het snel en adequaat triëren. De processen intake en uitgifte moeten gescheiden worden (51,4%) en er zijn verschillende competenties noodzakelijk voor deze processen (61,1%). Conclusie Leidinggevenden en MMA’s geven aan minder tevreden te zijn met de huidige systematiek als centralisten. Centralisten geven voorkeur aan ABCDE systeem, leidinggevenden en MMA’s aan AMPDS. Volgens centralisten en leidinggevenden moeten verpleegkundigen de triage op de MKA verzorgen. MMA’s geven aan dat ambulance intake centralisten dit net zo goed kunnen. Om een goed onderbouwd telefonisch triage systeem in te voeren of te ontwikkelen is nader onderzoek nodig.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/9205
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo