View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Feedback van de teamleider in relatie tot het extra-rol gedrag van docenten.

        Thumbnail
        View/Open
        Wolde, ten 3162400.pdf (732.4Kb)
        Publication date
        2011
        Author
        Wolde, L. ten
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        In dit onderzoek onder docenten werkzaam op middelbare scholen is de relatie onderzocht van positieve en negatieve feedback van de teamleider met zowel positief als negatief extra-rolgedrag van docenten. Hierbij werd verondersteld dat de relatie tussen feedback en extra-rolgedrag gemedieerd wordt door emoties. Er bleken positieve significante relaties te bestaan tussen positieve feedback en positieve emoties en tussen negatieve feedback en negatieve emoties. Positieve emoties bleken in dit onderzoek geen relatie te hebben met het vertonen van OCB. Negatieve feedback heeft via negatieve emoties een significante relatie met CWB. De ratio van negatieve en positieve feedback heeft ook via negatieve emoties een een significante relatie met CWB. Dit laatste is vooral toe te schrijven aan de aanwezigheid van negatieve feedback(en negatieve emoties) en niet zozeer aan de afwezigheid van positieve feedback.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/8810
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo