Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorLeBlanc, P.
dc.contributor.authorWolde, L. ten
dc.date.accessioned2011-09-07T17:04:38Z
dc.date.available2011-09-07
dc.date.available2011-09-07T17:04:38Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/8810
dc.description.abstractIn dit onderzoek onder docenten werkzaam op middelbare scholen is de relatie onderzocht van positieve en negatieve feedback van de teamleider met zowel positief als negatief extra-rolgedrag van docenten. Hierbij werd verondersteld dat de relatie tussen feedback en extra-rolgedrag gemedieerd wordt door emoties. Er bleken positieve significante relaties te bestaan tussen positieve feedback en positieve emoties en tussen negatieve feedback en negatieve emoties. Positieve emoties bleken in dit onderzoek geen relatie te hebben met het vertonen van OCB. Negatieve feedback heeft via negatieve emoties een significante relatie met CWB. De ratio van negatieve en positieve feedback heeft ook via negatieve emoties een een significante relatie met CWB. Dit laatste is vooral toe te schrijven aan de aanwezigheid van negatieve feedback(en negatieve emoties) en niet zozeer aan de afwezigheid van positieve feedback.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent750065 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleFeedback van de teamleider in relatie tot het extra-rol gedrag van docenten.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsPositieve en negatieve feedback, positieve en negatieve emoties, extra-rol gedrag (OCB en CWB) en mediatie.
dc.subject.courseuuArbeids- en organisatiepsychologie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record