View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        De opbrengst van questionboxlezingen voor enthousiasme voor en kennis over wetenschappelijk onderzoek bij basisschoolleerlingen.

        Thumbnail
        View/Open
        Definitief Artikel Amy Beerens.pdf (181.1Kb)
        Publication date
        2011
        Author
        Beerens, A.A.M.B.H.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Questionboxlezingen zijn lezingen gegeven door wetenschappers die ingaan op vooraf gestelde vragen van basisschoolleerlingen. Hiermee beoogt het WKUU wetenschappelijk onderzoek toegankelijker te maken voor het basisonderwijs. De opzet van de lezingen heeft drie specifieke elementen: ‘vraaggestuurdheid’, ‘wetenschapper als rolmodel’ en ‘uitleg van het onderzoeksproces’. Voor deze drie elementen is onderzocht wat de opbrengst van questionboxlezingen is voor enthousiasme voor en kennis over wetenschappelijk onderzoek bij basisschoolleerlingen. De uitkomst van dit onderzoek is dat alle drie de elementen enthousiasme en kennis genereren voor wetenschappelijk onderzoek bij leerlingen. Er worden aanbevelingen gegeven om deze elementen effectief in lezingen in te zetten.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/8750
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo