Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBakker, E.P.H.M. de
dc.contributor.authorBeerens, A.A.M.B.H.
dc.date.accessioned2011-09-06T17:02:35Z
dc.date.available2011-09-06
dc.date.available2011-09-06T17:02:35Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/8750
dc.description.abstractQuestionboxlezingen zijn lezingen gegeven door wetenschappers die ingaan op vooraf gestelde vragen van basisschoolleerlingen. Hiermee beoogt het WKUU wetenschappelijk onderzoek toegankelijker te maken voor het basisonderwijs. De opzet van de lezingen heeft drie specifieke elementen: ‘vraaggestuurdheid’, ‘wetenschapper als rolmodel’ en ‘uitleg van het onderzoeksproces’. Voor deze drie elementen is onderzocht wat de opbrengst van questionboxlezingen is voor enthousiasme voor en kennis over wetenschappelijk onderzoek bij basisschoolleerlingen. De uitkomst van dit onderzoek is dat alle drie de elementen enthousiasme en kennis genereren voor wetenschappelijk onderzoek bij leerlingen. Er worden aanbevelingen gegeven om deze elementen effectief in lezingen in te zetten.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent185545 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDe opbrengst van questionboxlezingen voor enthousiasme voor en kennis over wetenschappelijk onderzoek bij basisschoolleerlingen.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsattitude, publiekslezing, toegankelijkheid wetenschap, vraaggestuurdheid, basisschoolleerlingen
dc.subject.courseuuResearch and Development in Science Education


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record