View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Social Media en The Voice of Holland. Een onderzoek naar social media gebruik door één van de kandidaten uit het programma THE VOICE OF HOLLAND

        Thumbnail
        View/Open
        Final versie eindscriptie Karen Peeters - 3120562.pdf (2.006Mb)
        Publication date
        2011
        Author
        Peeters, K.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        In dit onderzoek staat het social media gebruik van één van de kandidaten van het programma THE VOICE OF HOLLAND centraal. Ik beschrijf zowel hoe kandidaat Anne Hoogendoorn haar social media gebruikt als hoe zij hiermee eventueel haar positie in de wedstrijd probeert te beïnvloeden. In een breder perspectief geef ik aanvulling op bestaande theorieën over participatiecultuur. Onder andere over de theorieën van Andrejevic, Jenkins en Müller. In een nauwer perspectief onderzoek ik Anne door het concept micro-celebrity. Daaruit blijkt dat Anne het best omschreven kan worden als een Pro-Am. Onder andere zijn Anne's blogs en Twittergebruik onderzocht, waaruit blijkt dat Anne door middel van self-branding haar volgers aan haar probeert te binden. Dit kan opgevat worden als een vorm van zelfbewuste commodificatie en uitbuiting van haar fans.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/8646
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo