View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Activerend geschiedenisonderwijs. Het effect van activerende werkvormen gericht op het zichtbaar maken van denkstructuren

        Thumbnail
        View/Open
        PGO Effect activerend geschiedenisonderwijs Thea Hoekstra.pdf (614.1Kb)
        Publication date
        2011
        Author
        Hoekstra, T.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        In mijn praktijkgerichte onderzoek heb ik het effect va de activerende werkvormen "Welk Woord Weg en "Stroomschema" onderzocht in respectievelijk vwo 4 en havo 2 kaartjesoefening.Daarbij heb ik de klassen geobserveerd, toetsresultaten geanalyseerd en vragenlijsten afgenomen over hoe de leerlingen deze actieve manier van werken ervaren. Het doel van deze activerende werkvormen is dat leerlingen leren redeneren en dat hun denkstructuren voor de docent zichtbaar worden. Dit effect van de werkvormen is positief blijkt uit de observaties, de toetsresultaten en de beoordeling door de leerlingen. Leerlingen gebruikten meer redeneringen en hun denkstructuren werden zichtbaar.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/8576
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo