dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Tigchelaar, A. | |
dc.contributor.author | Hoekstra, T. | |
dc.date.accessioned | 2011-09-01T17:02:30Z | |
dc.date.available | 2011-09-01 | |
dc.date.available | 2011-09-01T17:02:30Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/8576 | |
dc.description.abstract | In mijn praktijkgerichte onderzoek heb ik het effect va de activerende werkvormen "Welk Woord Weg en "Stroomschema" onderzocht in respectievelijk vwo 4 en havo 2 kaartjesoefening.Daarbij heb ik de klassen geobserveerd, toetsresultaten geanalyseerd en vragenlijsten afgenomen over hoe de leerlingen deze actieve manier van werken ervaren. Het doel van deze activerende werkvormen is dat leerlingen leren redeneren en dat hun denkstructuren voor de docent zichtbaar worden. Dit effect van de werkvormen is positief blijkt uit de observaties, de toetsresultaten en de beoordeling door de leerlingen. Leerlingen gebruikten meer redeneringen en hun denkstructuren werden zichtbaar. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 628938 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Activerend geschiedenisonderwijs. Het effect van activerende werkvormen gericht op het zichtbaar maken van denkstructuren | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | activerend, didactiek, werkvormen, historisch, geschiedenis, redeneren, actief | |
dc.subject.courseuu | Leraar VHO Geschiedenis en Staatsinrichting | |