Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorTigchelaar, A.
dc.contributor.authorHoekstra, T.
dc.date.accessioned2011-09-01T17:02:30Z
dc.date.available2011-09-01
dc.date.available2011-09-01T17:02:30Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/8576
dc.description.abstractIn mijn praktijkgerichte onderzoek heb ik het effect va de activerende werkvormen "Welk Woord Weg en "Stroomschema" onderzocht in respectievelijk vwo 4 en havo 2 kaartjesoefening.Daarbij heb ik de klassen geobserveerd, toetsresultaten geanalyseerd en vragenlijsten afgenomen over hoe de leerlingen deze actieve manier van werken ervaren. Het doel van deze activerende werkvormen is dat leerlingen leren redeneren en dat hun denkstructuren voor de docent zichtbaar worden. Dit effect van de werkvormen is positief blijkt uit de observaties, de toetsresultaten en de beoordeling door de leerlingen. Leerlingen gebruikten meer redeneringen en hun denkstructuren werden zichtbaar.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent628938 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleActiverend geschiedenisonderwijs. Het effect van activerende werkvormen gericht op het zichtbaar maken van denkstructuren
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsactiverend, didactiek, werkvormen, historisch, geschiedenis, redeneren, actief
dc.subject.courseuuLeraar VHO Geschiedenis en Staatsinrichting


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record