View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Nog langer naar school? De perceptie van de leerlingen op hun begeleidingsuren

        Thumbnail
        View/Open
        PGO Louwrens Nederlof en Tanja van Nes - Nog langer naar school-de perceptie van de leerlingen op hun begeleidingsuren.pdf (1.194Mb)
        Publication date
        2011
        Author
        Nes, T.M. van
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        aandacht voor de individuele leerling. De persoonlijke begeleiding van de leerling door het hele schooltraject speelt hierbij een grote rol. Vele scholen zijn ter ondersteuning van hun leerlingen begonnen met het opzetten van studielessen, begeleidings- en steunuren naast de reguliere lesuren. Vanuit de visie van de docent of schoolleiding wordt aan deze uren invulling gegeven. Maar wat brengt de leerling er toe om meer uren op school door te brengen? Wat wil de leerling uit de begeleidingsuren halen en krijgt de leerling waar hij/zij naar zocht? In dit beschrijvende onderzoek gaan we op zoek naar de drijfveren van leerlingen om deel te nemen aan extra begeleidingsuren. Via uitvoerige één-op-één gesprekken zijn leerlingen van diverse scholen ondervraagd over hun ervaringen. Een betere feedback op je begeleidingsuur kun je niet krijgen!
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/8316
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo