Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorMeijer, P.C.
dc.contributor.authorNes, T.M. van
dc.date.accessioned2011-08-23T17:02:01Z
dc.date.available2011-08-23
dc.date.available2011-08-23T17:02:01Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/8316
dc.description.abstractaandacht voor de individuele leerling. De persoonlijke begeleiding van de leerling door het hele schooltraject speelt hierbij een grote rol. Vele scholen zijn ter ondersteuning van hun leerlingen begonnen met het opzetten van studielessen, begeleidings- en steunuren naast de reguliere lesuren. Vanuit de visie van de docent of schoolleiding wordt aan deze uren invulling gegeven. Maar wat brengt de leerling er toe om meer uren op school door te brengen? Wat wil de leerling uit de begeleidingsuren halen en krijgt de leerling waar hij/zij naar zocht? In dit beschrijvende onderzoek gaan we op zoek naar de drijfveren van leerlingen om deel te nemen aan extra begeleidingsuren. Via uitvoerige één-op-één gesprekken zijn leerlingen van diverse scholen ondervraagd over hun ervaringen. Een betere feedback op je begeleidingsuur kun je niet krijgen!
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1252117 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleNog langer naar school? De perceptie van de leerlingen op hun begeleidingsuren
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsbegeleidingsklas, huiswerkklas, plusklas, begeleidingsuur
dc.subject.courseuuLeraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Filosofie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record