View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Waar moet lesmateriaal over niet-westerse geschiedenis voor 4 vwo-leerlingen aan voldoen?

        Thumbnail
        View/Open
        PGO Lesmateriaal niet-westerse geschiedenis.pdf (583.3Kb)
        Publication date
        2011
        Author
        Zwart, P. de
        Dompeling, L.
        Hendriks, I.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Sinds de (op het westen georiënteerde) tien tijdvakken van Piet de Rooy de kern vormen van de eindtermen voor geschiedenis in de bovenbouw, besteden de lesmethodes weinig tot geen aandacht meer aan niet-westerse geschiedenis. Dat is erg jammer, want niet-westerse geschiedenis is juist leuk en leerzaam om te behandelen; het verbreedt namelijk het wereldbeeld van de leerlingen en komt hun algemene ontwikkeling ten goede. Aan de hand van literatuuronderzoek en interviews met 4VWO leerlingen en geschiedenisdocenten, hebben wij onderzocht aan welke eisen educatief lesmateriaal moet voldoen. Deze theorie hebben we vervolgens, in het door ons ontwikkelde educatieve materiaal over de oorspronkelijke bewoners van Amerika, in de praktijk gebracht.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/7936
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo