Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorWansink, B.G.J.
dc.contributor.authorZwart, P. de
dc.contributor.authorDompeling, L.
dc.contributor.authorHendriks, I.
dc.date.accessioned2011-08-04T17:02:00Z
dc.date.available2011-08-04
dc.date.available2011-08-04T17:02:00Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/7936
dc.description.abstractSinds de (op het westen georiënteerde) tien tijdvakken van Piet de Rooy de kern vormen van de eindtermen voor geschiedenis in de bovenbouw, besteden de lesmethodes weinig tot geen aandacht meer aan niet-westerse geschiedenis. Dat is erg jammer, want niet-westerse geschiedenis is juist leuk en leerzaam om te behandelen; het verbreedt namelijk het wereldbeeld van de leerlingen en komt hun algemene ontwikkeling ten goede. Aan de hand van literatuuronderzoek en interviews met 4VWO leerlingen en geschiedenisdocenten, hebben wij onderzocht aan welke eisen educatief lesmateriaal moet voldoen. Deze theorie hebben we vervolgens, in het door ons ontwikkelde educatieve materiaal over de oorspronkelijke bewoners van Amerika, in de praktijk gebracht.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent597339 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleWaar moet lesmateriaal over niet-westerse geschiedenis voor 4 vwo-leerlingen aan voldoen?
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsLesmateriaal, niet-westerse geschiedenis, tien tijdvakken, Piet de Rooy, Bruner, Gardner, Egan, leerlingen, docenten
dc.subject.courseuuLeraar VHO Geschiedenis en Staatsinrichting


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record