View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        “Mai tietsjur ses ai hef toe sount Inglisj: Hoe belangrijk is een native-like Engels uitspraak?”

        Thumbnail
        View/Open
        PGO_Robert-Jan_Marjolein_Michiel.doc (311.5Kb)
        Publication date
        2011
        Author
        Verspaandonk, M.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Hoeveel waarde hechten leerlingen en docenten in het voortgezet onderwijs (VO) aan een native-like (i.e. accentloze) Engelse uitspraak? Het officiële examencurriculum van het Nederlandse Tweede Faseonderwijs zegt weinig over focus on form bij uitspraak. Wij hebben onderzoek gedaan naar de standpunten met betrekking tot focus on form onder leerlingen en docenten. Daarnaast heeft een bronnenonderzoek antwoord gegeven op de vraag hoe moedertaalsprekers tegenover taalleerders met een accent staan en welke richtlijnen er vanuit de overheid zijn vastgelegd. Aan de hand van onze onderzoeksresultaten zullen wij proberen antwoord te geven op de vraag: “Is het belangrijk om aandacht te besteden aan native-like uitspraak?”
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/7935
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo