Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorR van de Kraats, Drs.
dc.contributor.authorVerspaandonk, M.
dc.date.accessioned2011-08-04T17:01:59Z
dc.date.available2011-08-04
dc.date.available2011-08-04T17:01:59Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/7935
dc.description.abstractHoeveel waarde hechten leerlingen en docenten in het voortgezet onderwijs (VO) aan een native-like (i.e. accentloze) Engelse uitspraak? Het officiële examencurriculum van het Nederlandse Tweede Faseonderwijs zegt weinig over focus on form bij uitspraak. Wij hebben onderzoek gedaan naar de standpunten met betrekking tot focus on form onder leerlingen en docenten. Daarnaast heeft een bronnenonderzoek antwoord gegeven op de vraag hoe moedertaalsprekers tegenover taalleerders met een accent staan en welke richtlijnen er vanuit de overheid zijn vastgelegd. Aan de hand van onze onderzoeksresultaten zullen wij proberen antwoord te geven op de vraag: “Is het belangrijk om aandacht te besteden aan native-like uitspraak?”
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent318976 bytes
dc.format.mimetypeapplication/msword
dc.language.isonl
dc.title“Mai tietsjur ses ai hef toe sount Inglisj: Hoe belangrijk is een native-like Engels uitspraak?”
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsnative-like, uitspraak, Engelse, VO
dc.subject.courseuuLeraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Engels


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record