View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Een aardig woordje Duits. Een Checklist voor Gespreksvaardigheidstaken uit een Leergang ter bevordering van de Communicatieve Vaardigheden in de Lespraktijk

        Thumbnail
        View/Open
        PGO Gespreksvaardigheidstaken.pdf (717.8Kb)
        Publication date
        2011
        Author
        Bouwens, M.H.G.
        Meijboom-Beilenhoff, E.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        In februari 2011 publiceerde het Duitsland Instituut Amsterdam het Rapport Belevingsonderzoek Duits. Uit dit onderzoek wordt duidelijk dat er in de lespraktijk zowel door de docenten als door de leerlingen zeer weinig Duits gesproken wordt. Dit staat in sterk contrast met de focus op communicatief talenonderwijs zoals vastgelegd door het Europees Referentie Kader. De volgende vraag werpt zich op: doeltaal = voertaal + ….? Volgens de onderzoekers kunnen door meer inzicht te bieden in de opbouw van gespreksvaardigheidstaken van een leergang en aanbevelingen te doen ten opzichte van het aanpassen van bestaande opdrachten de communicatieve vaardigheden in de lespraktijk vergroot worden. Uit de resultaten van dit onderzoek wordt een checklist samengesteld die een bijdrage kan leveren aan de uitvoering van gespreksvaardigheidstaken van een leergang in de les Duits.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/7926
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo