Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorLoevenich, S.
dc.contributor.authorBouwens, M.H.G.
dc.contributor.authorMeijboom-Beilenhoff, E.
dc.date.accessioned2011-08-04T17:01:47Z
dc.date.available2011-08-04
dc.date.available2011-08-04T17:01:47Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/7926
dc.description.abstractIn februari 2011 publiceerde het Duitsland Instituut Amsterdam het Rapport Belevingsonderzoek Duits. Uit dit onderzoek wordt duidelijk dat er in de lespraktijk zowel door de docenten als door de leerlingen zeer weinig Duits gesproken wordt. Dit staat in sterk contrast met de focus op communicatief talenonderwijs zoals vastgelegd door het Europees Referentie Kader. De volgende vraag werpt zich op: doeltaal = voertaal + ….? Volgens de onderzoekers kunnen door meer inzicht te bieden in de opbouw van gespreksvaardigheidstaken van een leergang en aanbevelingen te doen ten opzichte van het aanpassen van bestaande opdrachten de communicatieve vaardigheden in de lespraktijk vergroot worden. Uit de resultaten van dit onderzoek wordt een checklist samengesteld die een bijdrage kan leveren aan de uitvoering van gespreksvaardigheidstaken van een leergang in de les Duits.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent735076 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleEen aardig woordje Duits. Een Checklist voor Gespreksvaardigheidstaken uit een Leergang ter bevordering van de Communicatieve Vaardigheden in de Lespraktijk
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsgespreksvaardigheidstaken, leergang, checklist,
dc.subject.courseuuLeraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Duits


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record