View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        The Social Crowdfundnetwork

        Thumbnail
        View/Open
        Scriptie Anna Nita,3239594.pdf (500.5Kb)
        Publication date
        2011
        Author
        Nita, A.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        In deze scriptie zal aan de hand van culturele, economische en psychologische theorie, literair onderzoek verricht worden naar de manier waarop een crowdfundingplatform als vernieuwend marktconcept binnen de culturele sector kan fungeren. De literatuur zal getoetst worden aan de hypothese dat de verandering van de marktstructuur, the value creation process en de vergrote invloed van de consument op een crowdfundingplatform voor een positieve ontwikkeling in de culturele sector kunnen zorgen. Het eerste hoofdstuk zal inzoomen op het fenomeen gatekeepers en manier waarop crowdfunding de structuur van de culturele markt verandert. In het tweede hoofdstuk zal value creation en de veranderingen in de manier waarop de waarde van een cultureel product ontstaat, centraal staan. In het derde hoofdstuk zal gekeken worden naar de manier waarop de kunstenaar het publiek meer bij zijn product kan betrekken met behulp engagement en communicatie op een crowfundingplatform.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/7738
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo