dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Chiaravalloti, F. | |
dc.contributor.author | Nita, A. | |
dc.date.accessioned | 2011-08-01T17:02:07Z | |
dc.date.available | 2011-08-01 | |
dc.date.available | 2011-08-01T17:02:07Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/7738 | |
dc.description.abstract | In deze scriptie zal aan de hand van culturele, economische en psychologische theorie, literair onderzoek verricht worden naar de manier waarop een crowdfundingplatform als vernieuwend marktconcept binnen de culturele sector kan fungeren. De literatuur zal getoetst worden aan de hypothese dat de verandering van de marktstructuur, the value creation process en de vergrote invloed van de consument op een crowdfundingplatform voor een positieve ontwikkeling in de culturele sector kunnen zorgen. Het eerste hoofdstuk zal inzoomen op het fenomeen gatekeepers en manier waarop crowdfunding de structuur van de culturele markt verandert. In het tweede hoofdstuk zal value creation en de veranderingen in de manier waarop de waarde van een cultureel product ontstaat, centraal staan. In het derde hoofdstuk zal gekeken worden naar de manier waarop de kunstenaar het publiek meer bij zijn product kan betrekken met behulp engagement en communicatie op een crowfundingplatform. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 512599 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | The Social Crowdfundnetwork | |
dc.type.content | Bachelor Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Crowdfunding, kunst, muziek, film, kunstmanagement, engagement | |
dc.subject.courseuu | Theater-, film- en televisiewetenschap | |