View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        How to Video Tutorials

        Thumbnail
        View/Open
        Bachelorthesis Fleerkate, MW-3372502 en Pijper, MJM-353923 enDirks, B-3340120.pdf (435.1Kb)
        Publication date
        2011
        Author
        Fleerkate, M.W.
        Pijper, M.J.M.
        Dirks, B.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Sociale media, zoals YouTube, worden weinig gebruikt in het onderwijs, terwijl dit medium wel geschikt kan zijn voor leeractiviteiten, bijvoorbeeld door het gebruik van video tutorials. Dit onderzoek richt zich op de perceptie van Nederlandse derdejaars VMBO scholieren van de basis- en kaderberoepsgerichte leerweg van de leerzaamheid van niet-professionele video tutorials en vergelijkt dit met professionele video tutorials. Ook werd onderzocht welke kenmerken de leerzaamheid van de video zouden kunnen beïnvloeden. De deelnemers (n = 84) bekeken video tutorials en vulden hierbij een vragenlijst in die de leerzaamheid toetst. Door middel van een pilot is onderzocht of de leerzaamheidsschaal betrouwbaar was. Om de hoofdvraag te beantwoorden is een independent samples t-test uitgevoerd, waaruit blijkt dat Nederlands derdejaars VMBO-scholieren van de basis- en kaderberoepsgerichte leerweg professionele video tutorials even leerzaam vinden als niet-professionele video tutorials.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/7637
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo