View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Peercoachingbereidheid van Basisschoolleerkrachten

        Thumbnail
        View/Open
        Masterthesis Anbeek, DS-3038262.pdf (1.568Mb)
        Publication date
        2011
        Author
        Anbeek, D.S.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Ditonderzoekrichtzich in hoofdzaak op de vraag: Onderwelkevoorwaardenzijnbasisschoolleerkrachtenbereidomdeeltenemenaan peercoaching? Aan de hand van eenliteratuurstudieworden de belangrijkstevoorwaarden van effectieve peercoaching voorvorengehaald. Via eenvragenlijstwordtaaneengroepbasisschoolleerkrachtengevraagd hoe belangrijkzij de voorwaardeninschatten en in hoeverre de aan- of afwezigheid van de voorwaardenhunmotiveertomdeeltenemenaan peercoaching. De verwachting is dat de opbrengsten van peercoaching positiefwordeningeschat. Ookwordterverwachtdat de organisatievoorwaarden van peercoaching eenobstakelvormenvoor de uitvoeringervan. Verderwordtverwachtdat de oudereleerkracht minder gemotiveerd is voor peercoaching. Uit de onderzoeksresultatenblijktdatervrijwelnietaan peercoaching wordtgedaan. Verdergeeft het onderzoekaandatzowel de ‘jonge’ als de ‘oudere’ leerkrachtenpositiefstaan ten opzichte van peercoaching. De organisatievoorwaardetijdwordtgezienalsgrootsteobstakelvoor de deelnameaan peercoaching. De persoonlijkeovertuiging over het eigenkunnenalsleerkracht, speelt de belangrijksterolbij de beslissingomdeeltewillennemenaan peercoaching.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/7381
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo