De invloed van het type leerdoel op feedbackperceptie en het effect hiervan op de taakmotivatie van de feedbackontvanger
Summary
Dit onderzoek heeft gekeken of het type leerdoel van invloed is op de feedbackperceptie en of dit een effect heeft op de taakmotivatie van de feedbackontvanger. Het onderzoek had een mixed-method design. De participanten waren 31 eerstejaars ALPO-studenten. Er werd een enquête afgenomen die bepaalde over welk type leerdoel de student beschikt. Vervolgens kregen de studenten feedback op een opdracht en werd wederom een enquête afgenomen, waaruit hun feedbackperceptie en taakmotivatie bleek. Tot slot werd bij zes studenten een diepte-interview afgenomen, waarbij werd gekeken naar de onderliggende mechanismen van de relaties leerdoel-feedbackperceptie en feedbackperceptie-taakmotivatie. Na het uitvoeren van diverse regressieanalyses en het analyseren van de interviews bleek dat het type leerdoel deels van invloed is op feedbackperceptie en dat feedbackperceptie deels een effect heeft op taakmotivatie.