Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorPrins, FJ
dc.contributor.advisorSol, Y
dc.contributor.authorBood, M.
dc.contributor.authorDam, S. van
dc.contributor.authorHoogerwaard, T.
dc.date.accessioned2011-07-12T17:01:48Z
dc.date.available2011-07-12
dc.date.available2011-07-12T17:01:48Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/7339
dc.description.abstractDit onderzoek heeft gekeken of het type leerdoel van invloed is op de feedbackperceptie en of dit een effect heeft op de taakmotivatie van de feedbackontvanger. Het onderzoek had een mixed-method design. De participanten waren 31 eerstejaars ALPO-studenten. Er werd een enquête afgenomen die bepaalde over welk type leerdoel de student beschikt. Vervolgens kregen de studenten feedback op een opdracht en werd wederom een enquête afgenomen, waaruit hun feedbackperceptie en taakmotivatie bleek. Tot slot werd bij zes studenten een diepte-interview afgenomen, waarbij werd gekeken naar de onderliggende mechanismen van de relaties leerdoel-feedbackperceptie en feedbackperceptie-taakmotivatie. Na het uitvoeren van diverse regressieanalyses en het analyseren van de interviews bleek dat het type leerdoel deels van invloed is op feedbackperceptie en dat feedbackperceptie deels een effect heeft op taakmotivatie.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent261195 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDe invloed van het type leerdoel op feedbackperceptie en het effect hiervan op de taakmotivatie van de feedbackontvanger
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsachievement goal orientation
dc.subject.keywordsmastery goal
dc.subject.keywordsperformance goal
dc.subject.keywordsfeedback perception
dc.subject.keywordsmotivation
dc.subject.keywordsfeedback receiver.
dc.subject.courseuuOnderwijskunde


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record