View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Beïnvloedbare factoren bij formatief toetsen in het hoger onderwijs

        Thumbnail
        View/Open
        Masterthesis Hees, CK van-3446980.pdf (477.5Kb)
        Publication date
        2011
        Author
        Hees, C.K. van
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        In het hoger onderwijs ervaren docenten dat de meeste studenten zich enkel inzetten voor formatieve toetsen wanneer ze daarvoor beloond worden, bijvoorbeeld met een bonuspunt. Onderzocht is welke factoren van invloed zijn voor studenten bij het wel of niet maken van formatieve toetsen. De factoren ‘samenhang onderwijsaanbod’, ‘motivatie student’, ‘docent & kwaliteit feedback’ en ‘studeerbaarheid’ worden in verband gebracht met het wel of niet maken van formatieve toetsen. De gevonden verschillen op de genoemde factoren tussen de groepen studenten die formatieve toetsen wel en niet hebben gemaakt zijn klein. Geconcludeerd kan worden dat studenten die ervaren dat er een samenhang is in het onderwijsaanbod, intrinsiek gemotiveerd zijn en de betreffende periode studeerbaar vinden, vaker formatieve toetsen maken dan studenten die dit niet ervaren.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/7310
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo