Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorSol, Y.
dc.contributor.advisorStokking, K.
dc.contributor.authorHees, C.K. van
dc.date.accessioned2011-07-08T17:01:22Z
dc.date.available2011-07-08
dc.date.available2011-07-08T17:01:22Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/7310
dc.description.abstractIn het hoger onderwijs ervaren docenten dat de meeste studenten zich enkel inzetten voor formatieve toetsen wanneer ze daarvoor beloond worden, bijvoorbeeld met een bonuspunt. Onderzocht is welke factoren van invloed zijn voor studenten bij het wel of niet maken van formatieve toetsen. De factoren ‘samenhang onderwijsaanbod’, ‘motivatie student’, ‘docent & kwaliteit feedback’ en ‘studeerbaarheid’ worden in verband gebracht met het wel of niet maken van formatieve toetsen. De gevonden verschillen op de genoemde factoren tussen de groepen studenten die formatieve toetsen wel en niet hebben gemaakt zijn klein. Geconcludeerd kan worden dat studenten die ervaren dat er een samenhang is in het onderwijsaanbod, intrinsiek gemotiveerd zijn en de betreffende periode studeerbaar vinden, vaker formatieve toetsen maken dan studenten die dit niet ervaren.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent488998 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleBeïnvloedbare factoren bij formatief toetsen in het hoger onderwijs
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsformatief toetsen
dc.subject.keywordshbo
dc.subject.keywordsfeedback
dc.subject.keywordsmotivatie
dc.subject.keywordsbelonen
dc.subject.keywordsstudiegedrag
dc.subject.courseuuOnderwijskundig ontwerp en advisering


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record