View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Ik sta even stil en dat is een hele vooruitgang

        Thumbnail
        View/Open
        Van de Garde-Habraken, M-3123928 formulier .doc (53Kb)
        Publication date
        2011
        Author
        Habraken, M.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Voor het onderzoek zijn assessmentgesprekken tussen studenten en assessoren (n=20) opgenomen bij twee HBO-opleidingen in Nederland. Het doel van de assessmentgesprekken is om de ontwikkeling en de reflectie van de student te beoordelen. De opnames zijn gemaakt bij studenten uit het eerste studiejaar (n=11) en studenten uit het derde studiejaar (n=9). De doelstelling van het onderzoek was om te onderzoeken welke reflectieniveaus de studenten in de assessmentgesprekken behaalden en over welke reflectieobjecten zij spraken. Daarnaast is er gekeken naar mogelijke verschillen tussen de studenten uit het eerste studiejaar en studenten uit het derde studiejaar. Als laatste is er binnen het onderzoek onderzocht of er een mogelijk verband is tussen de gevonden reflectieniveaus en reflectieobjecten binnen de assessmentgesprekken. De kwalitatieve data die in het onderzoek is verzameld is geanalyseerd met behulp van twee coderingsschema’s. De gecodeerde data is gebruikt om non-parametrische toetsen uit te voeren om zo antwoord te kunnen geven op de gestelde onderzoeksvragen. Uit het onderzoek blijkt dat er bij de studenten uit het eerste studiejaar (n=11) in 51 procent van de segmenten sprake was van reflectie. Bij de studenten uit het derde studiejaar (n=9) was er bij 54 procent van de segmenten sprake van reflectie. De studenten reflecteerden het meest op het laagste niveau van reflectie. Er konden in het onderzoek geen verschillen worden aangetoond tussen de studenten uit het eerste en het derde studiejaar. Daarnaast kon er niet worden aangetoond dat er een verband is tussen de gevonden reflectieniveaus en de gevonden reflectieobjecten binnen de assessmentgesprekken.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/7309
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo