Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorSchaaf, M van der
dc.contributor.authorHabraken, M.
dc.date.accessioned2011-07-08T17:01:18Z
dc.date.available2011-07-08
dc.date.available2011-07-08T17:01:18Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/7309
dc.description.abstractVoor het onderzoek zijn assessmentgesprekken tussen studenten en assessoren (n=20) opgenomen bij twee HBO-opleidingen in Nederland. Het doel van de assessmentgesprekken is om de ontwikkeling en de reflectie van de student te beoordelen. De opnames zijn gemaakt bij studenten uit het eerste studiejaar (n=11) en studenten uit het derde studiejaar (n=9). De doelstelling van het onderzoek was om te onderzoeken welke reflectieniveaus de studenten in de assessmentgesprekken behaalden en over welke reflectieobjecten zij spraken. Daarnaast is er gekeken naar mogelijke verschillen tussen de studenten uit het eerste studiejaar en studenten uit het derde studiejaar. Als laatste is er binnen het onderzoek onderzocht of er een mogelijk verband is tussen de gevonden reflectieniveaus en reflectieobjecten binnen de assessmentgesprekken. De kwalitatieve data die in het onderzoek is verzameld is geanalyseerd met behulp van twee coderingsschema’s. De gecodeerde data is gebruikt om non-parametrische toetsen uit te voeren om zo antwoord te kunnen geven op de gestelde onderzoeksvragen. Uit het onderzoek blijkt dat er bij de studenten uit het eerste studiejaar (n=11) in 51 procent van de segmenten sprake was van reflectie. Bij de studenten uit het derde studiejaar (n=9) was er bij 54 procent van de segmenten sprake van reflectie. De studenten reflecteerden het meest op het laagste niveau van reflectie. Er konden in het onderzoek geen verschillen worden aangetoond tussen de studenten uit het eerste en het derde studiejaar. Daarnaast kon er niet worden aangetoond dat er een verband is tussen de gevonden reflectieniveaus en de gevonden reflectieobjecten binnen de assessmentgesprekken.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent54272 bytes
dc.format.mimetypeapplication/msword
dc.language.isonl
dc.titleIk sta even stil en dat is een hele vooruitgang
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsReflectie
dc.subject.keywordsassessment
dc.subject.courseuuOnderwijskundig ontwerp en advisering


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record